Jak sprzedawać ebooki i pokazać je wizualnie?

Praktyczny przewodnik: jak sprzedawać ebooki i pokazać je wizualnie

Jeśli planujesz sprzedawać ebooki, warto zadbać nie tylko o ich treść i merytorykę, ale także o oprawę graficzną. Dotyczy to zarówno samego ebooka, jak i jego prezentacji w sklepie internetowym. Nie każda osoba, która jest potencjalnie zainteresowana tematyką Twojego ebooka ma czas wczytywać się w długie opisy. Dlatego warto zaplanować w jaki sposób wizualnie zachęcisz odbiorców do zapoznania się z Twoim ebookiem i podjęciem decyzji o zakupie.

O co zadbać przygotowując grafiki do sklepu internetowego z ebookami i innymi produktami cyfrowymi? W jaki sposób wizualna prezentacja treści cyfrowych wpływa na przekaz informacji? Jak umiejętnie wykorzystać grafiki, aby z sukcesem sprzedawać ebooki?

Odpowiedzi na te, oraz inne, pytania, znajdziesz w dzisiejszym wywiadzie z Agnieszką Szpunar, graficzną wirtualną asystentką i web designerką.

Często mówi się, że obraz wart jest tysiąca słów. Jak grafika wpływa na przekaz informacji? Dlaczego strona wizualna jest tak istotna, jeśli chcemy z sukcesem sprzedawać e-booki bądź inne treści cyfrowe?

Rzeczywiście tak jest. Gdy widzimy jakiś materiał reklamowy, to w pierwszej kolejności nasz wzrok przyciąga grafika czy zdjęcia, a później treść. Dobry graficzny projekt wyróżni z ogromnej masy informacji, skupi naszą uwagę i zachęci do poznania tego, co się dalej za tym kryje. Jeśli więc grafika jest nieumiejętnie wykonana, nie spełni swojego podstawowego celu – nie zdobędzie uwagi odbiorcy, a co za tym idzie, nie sprzeda produktu. 

Czy to rzeczywiście tak działa? Tak, nawet jeśli nie do końca zdajemy sobie z tego sprawę, bo często dzieje się to bez udziału naszej świadomości.

Tą zależność fajnie pokazuje jedno z badań zamieszczonych na stronie Color.com. Wg tego badania aż 84 proc. konsumentów podejmuje decyzję o zakupie jakiegoś produktu, kierując się tylko jego kolorem. Widać więc, że aspekt wizualny, który kształtuje pierwsze wrażenie, ma ogromne znaczenie przy sprzedaży. 

Dotyczy to również produktów cyfrowych. Bezpłatnych i wartościowych materiałów jest w sieci mnóstwo. I choć nie powinno się oceniać książki po okładce, to i tak każdy to robi. Nawet najlepsza treść się nie obroni, jeśli nie będzie miała odpowiedniego designu.

Żyjemy w czasach, gdzie świetne programy do tworzenia grafik, takie jak np. Canva, są intuicyjne, proste w obsłudze i dostępne bezpłatnie. Każdy może spróbować swoich sił w projektowaniu. Jakie zadania, Twoim zdaniem, można spokojnie zrobić samodzielnie, a jakie jest jednak lepiej zlecić specjaliście?

Ja bardzo zachęcam do tego, żeby spróbować swoich sił i wykonać samodzielnie przynajmniej jednego e-booka. To świetna okazja, żeby sprawdzić, czy jest to coś, w czym czujemy się dobrze. Można w tym celu skorzystać z wielu gotowych szablonów Canvy. Szablony świetnie sprawdzą się wtedy, gdy e-book jest krótki, mało skomplikowany. Wtedy wystarczy podmienić tekst, zmienić kolory i gotowe.

Schody zaczynają się wtedy, gdy nasza treść jest bardziej wymagająca. Nagle okazuje się, że szablony nie pasują do naszego kontentu, tekst zaczyna nam się rozjeżdżać, mamy zupełnie inne zdjęcia i e-book nie wygląda już tak dobrze jak to sobie wyobrażaliśmy. Na tym etapie warto podjąć decyzję, żeby zlecić to zadanie grafikowi.

Warto to zrobić również wtedy, gdy zależy nam na unikalnym projekcie. Na tym, by nasz e-book nie zginął w tłumie innych, bardzo podobnych materiałów cyfrowych.

Powiedzmy, że sam ebook mamy już gotowy. Powiedz, jakie grafiki warto przygotować zanim zaczniemy sprzedawać ebooka. Chodzi mi przede wszystkim o to, jak wizualnie przygotować swój sklep internetowy i stronę sprzedażową, aby jak najlepiej wspomóc sprzedaż ebooka.

Kupujemy oczami, to już ustaliliśmy na początku. Dlatego warto zadbać o odpowiednią formę przedstawienia naszego e-booka. W ten sposób dodamy mu wartości i zwiększamy szanse na pozytywny odbiór. Do zwizualizowania e-booka świetnie nadają się mockupy. Pomagają wyobrazić sobie produkt i nadają mu realistycznego wyglądu. Wiele gotowych mockupów możemy znaleźć w Canvie.

Same mockupy jednak nie wystarczą, jeśli nie zadbamy o odpowiednią wielkość grafiki. Zanim umieścimy mockup z e-bookiem w sklepie, warto sprawdzić, czy grafika jest czytelna zarówno na monitorze komputera, jak i na telefonie.

Sprzedaż produktu wspiera też biała przestrzeń, czyli dużo wolnego miejsca wokół grafiki z e-bookiem. Gdy tego oddechu jest za mało – gdy wokół jest sporo niepotrzebnych elementów, które odciągają uwagę – wtedy szanse na to, że e-book zainteresuje odbiorcę, znacznie maleją. To samo dotyczy przycisku CTA, który powinien być dobrze wyeksponowany i zawierać jasny komunikat, co się stanie po jego kliknięciu.

Wchodząc w biznes online, planujemy zazwyczaj sprzedaż wielu ebooków czy też innych treści cyfrowych, takich jak np. kursy online. O co warto zadbać, aby w sklepie z ebookami uniknąć wizualnego chaosu?

Kupujemy oczami, to już ustaliliśmy na początku. Dlatego warto zadbać o odpowiednią formę przedstawienia naszego e-booka. W ten sposób dodamy mu wartości i zwiększamy szanse na pozytywny odbiór. Do zwizualizowania e-booka świetnie nadają się mockupy. Pomagają wyobrazić sobie produkt i nadają mu realistycznego wyglądu. Wiele gotowych mockupów możemy znaleźć w Canvie.

Same mockupy jednak nie wystarczą, jeśli nie zadbamy o odpowiednią wielkość grafiki. Zanim umieścimy mockup z e-bookiem w sklepie, warto sprawdzić, czy grafika jest czytelna zarówno na monitorze komputera, jak i na telefonie.

Sprzedaż produktu wspiera też biała przestrzeń, czyli dużo wolnego miejsca wokół grafiki z e-bookiem. Gdy tego oddechu jest za mało – gdy wokół jest sporo niepotrzebnych elementów, które odciągają uwagę – wtedy szanse na to, że e-book zainteresuje odbiorcę, znacznie maleją. To samo dotyczy przycisku CTA, który powinien być dobrze wyeksponowany i zawierać jasny komunikat, co się stanie po jego kliknięciu.

Agnieszka Szpunar

Agnieszka Szpunar

Mam na imię Agnieszka. Jestem graficzną wirtualną asystentką i web designerką. Wspieram kobiece biznesy online w kreowaniu spójnego i unikatowego wizerunku w sieci. Dlaczego kobiece? Ponieważ marzę o tym, by każda z nas uwierzyła, że jest wyjątkowa. Że ma w sobie to coś, co jest charakterystyczne tylko dla niej. I gdy tylko odważy się pokazać to światu, to poczuje większą pewność w działaniu, zacznie pracować zgodnie ze swoimi wartościami i trafi do wymarzonych klientów.

Jakie projekty mogę dla Ciebie wykonać?

  1. ➡️ identyfikacja wizualna,
  2. ➡️ spójne grafiki na social media, do newslettera czy na stronę internetową,
  3. ➡️ lead magnety, e- booki, work-booki,
  4. ➡️ landig page
  5. ➡️ projekt strony internetowej w Figmie
  6. ➡️ wykonanie lub przebudowa strony internetowej na WordPressie

Linki do moich miejsc w sieci:

https://www.agnieszkaszpunar.pl/

https://www.instagram.com/agnieszka.szpunar/

https://www.facebook.com/agnieszkaszpunar.asystentkawirtualna

https://www.linkedin.com/in/agnieszka-szpunar

Zapraszam też to zaobserwowania mojego profilu na Instagramie, gdzie publikuję krótkie tipy ze świata grafiki i web designu oraz moje realizacje.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top