Jaką bramkę płatności dla sklepów internetowych wybrać?

Decyzja o wyborze bramki płatności dla sklepu online - przegląd firm oferujących bramki płatnicze

Skoro tutaj jesteś to domyślam się, że ważne jest dla Ciebie budowanie jak najlepszego doświadczenia klientów w Twoim sklepie internetowym. Przypuszczam też, że chcesz swoim klientom maksymalnie ułatwić dokonanie zapłaty za zakup, a także dać im możliwość wyboru takiej formy płatności, która jest w tym momencie najbardziej dogodna dla nich.

Warto zatem zagłębić się w temat bramek szybkich płatności, bo jest w czym wybierać! ?

Czym kierować się przy wyborze operatora płatności?

Na polskim rynku mamy obecnie całkiem spory wybór operatorów płatności dla sklepów internetowych. Zatem na którą bramkę się zdecydować?

Wszystko zależy tak naprawdę od tego, co jest dla Ciebie najważniejsze zarówno na tym etapie rozwoju biznesu, na którym obecnie jesteś, jak i przyszłościowo. Bo jeśli na przykład planujesz, aby Twoja oferta ewoluowała w stronę programów abonamentowych czy subskrypcji, to warto przyjrzeć się ofertom płatności subskrypcyjnych. Natomiast jeśli masz czy planujesz mieć w ofercie produkty z półki premium, być może warto rozważyć wprowadzenie możliwości płatności ratalnych.

Poniżej znajdziesz krótkie zestawienie najbardziej popularnych na polskim rynku e-commerce operatorów płatności oraz porównanie ich prowizji i oferty. Przedstawiam stan na dzień 6 września 2023 i choć staram się być na bieżąco w temacie, to może się zdarzyć, że nie uaktualnię wpisu po każdej zmianie dokonywanej przez operatorów. Dlatego zalecam sprawdzanie wszystkiego na stronach operatorów przez podane w artykule linki.

Popularni operatorzy płatności na polskim rynku

  1. Przelewy 24
  2. PayU
  3. Tpay + OFERTA SPECJALNA
  4. Paynow, czyli bramka mBanku
  5. AutoPay (dawniej BlueMedia)
  6. imoje (bramka płatnicza ING)
Porównanie bramek płatności

Przelewy 24

Dostępne metody płatności dla sklepów internetowych:

  • Szybkie przelewy
  • BLIK
  • Apple Pay
  • Google Pay
  • Płatności kartą, w tym automatyczne płatności cykliczne
  • Płatności walutowe
  • Raty
  • Płatności odroczone, czyli kup teraz, zapłać później

Prowizja: od 1,29% + 30gr – sprawdź tabelę prowizji i opłat Przelewy 24

Przelewy 24 oferuje dla swoich Klientów o wiele więcej niż samą bramkę płatności. Jednak w tym artykule skupiam się na tych elementach oferty, które mają największe znaczenie dla małych biznesów online opartych na usługach i produktach elektronicznych. Dlatego też nie wchodzę w detale dotyczące np. telesprzedaży czy marketplace.

Z ofertą Przelewy24 możesz zapoznać się TUTAJ.

PayU

Oferowane przez PayU rozwiązania płatnicze to:

  • Szybkie przelewy internetowe
  • Karty płatnicze: Visa, MasterCard
  • Portfele elektroniczne, czyli Apple Pay, Google Pay, Visa Secure Remote Commerce, Masterpass
  • Płatności cykliczne, czyli obciążenie kart płatniczych za usługi abonamentowe i subskrypcyjne
  • Płatności wielowalutowe
  • Płatności za pośrednictwem telefonu (PayU | MOTO)
  • Płatności bezpośrednio na kartę (PayU | CardPush)
  • BLIK
  • Zakupy na raty
  • Płatności odroczone: Twisto i PayPo

PayU oferuje znacznie więcej rozwiązań, jednak skupiłam się tutaj na tych, które mogą interesować właścicieli sklepów internetowych z produktami elektronicznymi. Regularna stawka prowizji w PayU to 2,3% i jest to jedna z wyższych na rynku. Jednak biorąc pod uwagę zakres usług tego operatora i rozpoznawalność marki, zdecydowanie warto zgłębić temat!

Poza tym aktualnie w PayU od dnia 21 marca 2023 dostępna jest promocja na bramkę płatności (m.in. niższa prowizja!), szczegóły sprawdzisz TUTAJ.

PayU to firma z Izraela i jej logo jest rozpoznawalne na rynkach europejskich, dlatego zdecydowanie polecam wziąć pod uwagę tego operatora, jeśli planujesz sprzedawać także do innych krajów UE, poza Polską.

Upewnij się jednak, jaki adres będzie podany na fakturze za usługi PayU, ponieważ jeśli nie jest to adres polski musisz sprawdzić kwestię podatku VAT.

Tpay

Metody płatności dla sklepów internetowych:

  • szybkie przelewy online
  • BLIK
  • Karty płatnicze
  • Portfele elektroniczne: Google Pay, Kliknij i zapłać z Visa, Masterpass, Apple Pay, PayPal
  • Raty online – sprawdź więcej informacji o ratach online
  • Płatności odroczone z Twisto
  • Visa Mobile
  • płatności subskrypcyjne / cykliczne – obsługuje Elavon

Tpay oferuje również opcję płatności cyklicznych, które polegają na regularnym rozliczaniu się, na przykład co miesiąc, w formie abonamentu. Klienci mogą użyć swojego konta bankowego (poprzez polecenie zapłaty) lub operatora płatności do zezwolenia na automatyczne pobieranie środków przez odbiorcę, takiego jak sklep internetowy lub inny dostawca usług. Te środki stanowią opłatę abonamentową, która umożliwia stałe korzystanie z usługi (na przykład dostępu do oprogramowania lub platformy kursowej).

Płatności cykliczne (subskrypcyjne) obsługuje firma Elavon. Jako właściciel sklepu musisz podpisać z nimi osobną umowę i przejść proces weryfikacji. Natomiast technicznie wszystkim zajmuje się Tpay. Sprawdź więcej informacji na temat obsługi płatności online przez Elavon.

Standardowo prowizja w tpay zaczyna się od 1,59% + 0,39 zł, jest też opłata aktywacyjna w wysokości 199 zł. Sprawdź ofertę Tpay dla małych i średnich firm.

Natomiast Ty, jako Czytelnik / Czytelniczka mojego bloga możesz skorzystać z wynegocjowanych przeze mnie, jeszcze bardziej korzystnych prowizji tpay, czyli:

  • Prowizja 1,55 % na wszystkie metody płatności za wyjątekiem rat Pekao i płaności kartą
  • Opłata aktywacjna 39 zł (zamiast 199 zł)

*link partnerski / afiliacyjny. Oznacza to, że jeżeli skorzystasz z oferty ja otrzymam z tego tytułu prowizję, oczywiście bez dodatkowych opłat z Twojej strony. Prowizja, jaką płacisz do tpay jest liczona wg cennika powyżej. Jeśli chcesz otrzymać informacje o prowizjach tpay w formacie PDF napisz do mnie maila mary@websitekreacje.pl

Paynow, czyli bramka mBanku

Metody płatności oferowane przez mBank:

  • Szybki przelew online
  • BLIK
  • Karty płatnicze (operatorem jest AutoPay (Blue Media) i trzeba złożyć osobny wniosek)
  • Portfele elektroniczne: Google Pay
  • Płatności ratalne: mRaty (należy złożyć osobny wniosek, raty na zakupy od 300 zł do 20,000 zł)

Żeby skorzystać z bramki paynow, musisz mieć konto firmowe w mBanku. Na pewno warto to rozważyć, bo prowizja u tego operatora to jedynie 0,95%, a przez pierwszy rok tylko 0,7%. Nie ma także opłaty aktywacyjnej. Przeczytaj więcej o systemie płatności online PayNow.

Sama z tej bramki korzystam i jestem zadowoloną Klientką mBanku. Jeśli nie masz jeszcze zarejestrowanej działalności, możesz zarejestrować firmę za pośrednictwem mBanku i przy okazji założyć konto firmowe.

AutoPay (dawniej BlueMedia)

Metody płatności oferowane przez AutoPay:

  • szybkie przelewy online
  • BLIK
  • Karty płatnicze
  • Portfele elektroniczne: Google Pay, Apple Pay
  • PBL (Pay by link), czyli płatności automatyczne m.in. mTransfer, Pekao24, iPKO
  • Płatności 1-Click
  • Raty online na zakupy o wartości od 300 zł do 10 000 zł
  • Płatności odroczone z PayPo, smartney
  • Subskrypcje

AutoPay to polska firma, która oferuje płatności online zarówna dla osób prowadzących działalność gospodarczą, a także dla osób bez działalności gospodarczej. Prowizja dla osób posiadających firmę to 1,19% (do kwoty miesięcznego obrotu 300 000 zł) plus opłata aktywacyjna 19 zł. Natomiast dla osób bez firmy jest większa opłata aktywacyjna w wysokości 99 zł. Sprawdź więcej informacji na temat płatności online w Autopay.

imoje (bramka płatnicza ING)

Metody płatności oferowane przez ING:

  • szybkie przelewy online
  • BLIK
  • Karty płatnicze
  • Portfele elektroniczne: Google Pay, Apple Pay
  • Płatności subskrypcyjne
  • Płatności odroczone z PayPo, Twisto i PragmaGO
  • Visa Mobile

Bramka podobna do tej w mBanku. Trzeba otworzyć konto w banku ING. Obsługuje zarówno osoby posiadające firmę jak i te, które nie posiadają firmy. Prowizja wynosi od 1,4%. Natomiast nie ma opłaty aktywacyjnej. Przeczytaj więcej na temat płatności online dla osób bez firmy w formie linków płatniczych

Obecnie obowiązuje promocja 3 miesiące bez prowizji. Sprawdź więcej informacji o trwającej promocji.

To oczywiście nie są jedyni operatorzy płatności, ale myślę, że takie zestawienie tych najpopularniejszych będzie dla Ciebie, Czytelniku, przydatne.

Jeśli potrzebujesz pomocy przy instalowaniu i konfiguracji bramki, a nawet przy wyborze operatora skontaktuj się ze mną.

Chcesz być na bieżąco z nowościami ze świata biznesu online? Nie musisz cały czas przeglądać wszystkiego w Internecie, bo mogę zrobić to za Ciebie. ?

Zapisz się na mój newsletter, przy okazji odbierając praktyczną checklistę “Elementy Landing Page”, która pomoże Ci pięknie zaprezentować oferty w Twoim sklepie. ?

1 thought on “Jaką bramkę płatności dla sklepów internetowych wybrać?”

  1. Pingback: Gdzie sprzedawać kursy online? - websiteKreacje

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top