Jak stworzyć produkt z wariantami w sklepie WooCommerce?

Przewodnik krok po kroku: Tworzenie produktu z różnymi wariantami w WooCommerce - dostosuj ofertę do potrzeb klientów.

Jeśli chcesz umożliwić swoim Klientom wybór produktu, który najlepiej wychodzi naprzeciw ich potrzebom, warto dać im możliwość wyboru spośród kilku wariantów tej samej oferty. Innymi słowy – stworzyć produkt z wariantami.

Oczywiście możesz mieć w swoim sklepie trzy (a nawet więcej) bardzo podobnych ofert, które są tak naprawdę tym samym produktem. Tylko że dla Twoich Klientów może to tak naprawdę wprowadzić nieco zamieszania i w konsekwencji mogą nie zdecydować się na zakup. Sama się zresztą zastanów czy czasami nie przytłaczają Cię sklepy internetowe, w których widzisz długą listę produktów, które wyglądają do siebie bardzo podobnie. Np. ten sam model bluzy, tylko w różnych kolorach.

Z produktami elektronicznymi (kursy, ebooki, programy grupowe) nieraz bywa podobnie.

Dlatego polecam skorzystać z opcji „produkt z wariantami”, która jest dostępna w WooCommerce na stronie produktu i do stworzenia której nie potrzebujesz żadnych dodatkowych wtyczek.

Już wyjaśniam, o co dokładnie chodzi. W przypadku produktów fizycznych sprawa jest prosta — możesz wybrać, czy chcesz kupić fioletowe, czy zielone buty tego samego modelu. Albo wybierasz ich rozmiar.

A w przypadku produktów elektronicznych czy usług?

Tutaj możesz zaproponować klientom np. wybór konsultacji godzinnej lub 45-minutowej, wybór kursu z dostępem do grupy wsparcia lub bez grupy, wybór e-booka z dodatkowymi szablonami do samodzielnej pracy lub bez. Oczywiście warianty produktu mogą różnić się od siebie cenowo.

? Jak to zrobić?

Na stronie edycji produktu WooCommerce w sekcji „Dane produktu” zmień pole „produkt prosty” na „Produkt z wariantami”.

W sekcji „Dane produktu”  zmień na produkt z wariantami
Wybierz opcję „produkt z wariantami”.

Następnie przejdź do zakładki atrybuty i tam dodaj nazwę atrybutu produktu, np. czas trwania i jego wartości, np. 45 min i 60 min. Zaznacz checkbox „Dla wariantów: i kliknij „Zapisz atrybuty”.

zakładka atrybuty
Ustaw atrybuty.

Następnie przejdź do zakładki „Warianty” i dodaj warianty, klikając “utwórz warianty z dodanych atrybutów”. Ustal ceny dla każdego z wariantów. Aby to zrobić, po prostu kliknij dany wariant, a pojawią Ci się pola do wpisania zarówno cen regularnych jak i promocyjnych. 

Ustal, czy jest to produkt wirtualny i / lub do pobrania. 

Jeśli chcesz ograniczyć ilość sprzedawanych sztuk (np. Miejsc w programie grupowym) czy umożliwić zakup tylko jednej sztuki produktu (produkt sprzedawany pojedynczo), zaklikaj checkbox “Zarządzać stanem magazynowym”.

Kliknij „Zapisz zmiany”. Gotowe! ?

zakładka „Warianty”
Ustaw warianty produktu.
Ustal ceny dla każdego z wariantów.
Ustal ceny i specyfikację dla każdego z wariantów.

Przyda się? ? Daj znać w komentarzu, w jaki sposób wykorzystasz u siebie produkt z wariantami!


Jeśli masz już swój sklep internetowy, ale potrzebujesz wsparcia, aby nim zarządzać, np. regularnie dodawać produkty czy tworzyć promocje cenowe, napisz do mnie ma**@we************.pl w czym konkretnie potrzebujesz wsparcia.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top