Jeśli chcesz umożliwić swoim Klientom wybór produktu, który najlepiej wychodzi naprzeciw ich potrzebom, warto dać im możliwość wyboru spośród kilku wariantów tej samej oferty. Innymi słowy – stworzyć produkt z wariantami.
Oczywiście możesz mieć w swoim sklepie trzy (a nawet więcej) bardzo podobnych ofert, które są tak naprawdę tym samym produktem. Tylko że dla Twoich Klientów może to tak naprawdę wprowadzić nieco zamieszania i w konsekwencji mogą nie zdecydować się na zakup. Sama się zresztą zastanów czy czasami nie przytłaczają Cię sklepy internetowe, w których widzisz długą listę produktów, które wyglądają do siebie bardzo podobnie. Np. ten sam model bluzy, tylko w różnych kolorach.
Z produktami elektronicznymi (kursy, ebooki, programy grupowe) nieraz bywa podobnie.
Dlatego polecam skorzystać z opcji „produkt z wariantami”, która jest dostępna w WooCommerce na stronie produktu i do stworzenia której nie potrzebujesz żadnych dodatkowych wtyczek.
Już wyjaśniam, o co dokładnie chodzi. W przypadku produktów fizycznych sprawa jest prosta — możesz wybrać, czy chcesz kupić fioletowe, czy zielone buty tego samego modelu. Albo wybierasz ich rozmiar.
A w przypadku produktów elektronicznych czy usług?
Tutaj możesz zaproponować klientom np. wybór konsultacji godzinnej lub 45-minutowej, wybór kursu z dostępem do grupy wsparcia lub bez grupy, wybór e-booka z dodatkowymi szablonami do samodzielnej pracy lub bez. Oczywiście warianty produktu mogą różnić się od siebie cenowo.
? Jak to zrobić?
Na stronie edycji produktu WooCommerce w sekcji „Dane produktu” zmień pole „produkt prosty” na „Produkt z wariantami”.
Następnie przejdź do zakładki atrybuty i tam dodaj nazwę atrybutu produktu, np. czas trwania i jego wartości, np. 45 min i 60 min. Zaznacz checkbox „Dla wariantów: i kliknij „Zapisz atrybuty”.
Następnie przejdź do zakładki „Warianty” i dodaj warianty, klikając “utwórz warianty z dodanych atrybutów”. Ustal ceny dla każdego z wariantów. Aby to zrobić, po prostu kliknij dany wariant, a pojawią Ci się pola do wpisania zarówno cen regularnych jak i promocyjnych.
Ustal, czy jest to produkt wirtualny i / lub do pobrania.
Jeśli chcesz ograniczyć ilość sprzedawanych sztuk (np. Miejsc w programie grupowym) czy umożliwić zakup tylko jednej sztuki produktu (produkt sprzedawany pojedynczo), zaklikaj checkbox “Zarządzać stanem magazynowym”.
Kliknij „Zapisz zmiany”. Gotowe! ?
Przyda się? ? Daj znać w komentarzu, w jaki sposób wykorzystasz u siebie produkt z wariantami!
Jeśli masz już swój sklep internetowy, ale potrzebujesz wsparcia, aby nim zarządzać, np. regularnie dodawać produkty czy tworzyć promocje cenowe, napisz do mnie ma**@we************.pl w czym konkretnie potrzebujesz wsparcia.