Jak dostosować swój sklep WooCommerce do wymogów dyrektywy Unii Europejskiej Omnibus?

Jak dostosować swój sklep WooCommerce do wymogów dyrektywy Unii Europejskiej Omnibus

Last updated on 11 września, 2023 at 12:46 pm

[Aktualizacja w dniu 9 stycznia 2023, oryginalny wpis z dnia 2 czerwca 2022.]

Od 1 stycznia 2023 roku weszła w życie tzw. Dyrektywa Unii Europejskiej Omnibus. Polski rząd wydał nowe przepisy dotyczące sprzedaży w internecie. Dotyczą one także twórców treści cyfrowych, takich jak ebooki czy kursy online.

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, musisz dostosować się do nowych przepisów. O zmianach obowiązujących od stycznia 2023, przeczytasz m.in.:

Jeśli jesteś na etapie wprowadzania zmian, lub otwierasz sklep internetowy, zachęcam gorąco do zapoznania się z tymi artykułami. Powołuję się na źródła, z których sama korzystam.

W tym wpisie natomiast znajdziesz zestawienie wtyczek, z pomocą których poinformujesz swoich klientów o najniższej cenie, która obowiązywała w Twoim sklepie na dany produkt przez ostatnie 30 dni.

To tylko jedna ze zmian, które zostały wprowadzone. Jeśli masz sklep internetowy i oferujesz promocje cenowe, ta zmiana Ciebie dotyczy!

O co chodzi z dyrektywą Omnibus?

W wielkim skrócie o to, żeby zapobiec takim sytuacjom, jakie coraz częściej mają miejsce w wielu sklepach chociażby z okazji Black Friday. Zapewne kojarzysz te memy, na których telewizor przed Black Friday kosztował powiedzmy 979 zł, aby potem nagle w promocji kosztować 999 zł zamiast regularnej ceny 1779. Oczywiście trochę przesadzam, tak jak autor memów, ale wiesz, o co chodzi.

Dlatego my jako sprzedawcy mamy klientów uczciwie poinformować o tym, jaka najniższa cena obowiązywała na dany produkt na 30 dni przed obecną promocją. I nie ma znaczenia czy jesteś międzynarodowym gigantem czy grasz solo. Mamy obowiązek informować, a jak nie to kara i już.

jak robić promocje w sklepach internetowych zgodnie z dyrektywą UE Omnibus
W trosce o prawa konsumenta do rzetelnej informacji o cenach, europejska dyrektywa Omnibus nakazuje informowanie o najniższej cenie z ostanich 30 dni.

Wtyczki WooCommerce Omnibus

Oczywiście nikt nie każe Ci teraz manualnie przeglądać wszystkich Twoich produktów i dopisywać tam informacji o najniższej cenie z ostatnich 30 dni. Oczywiście możesz, jeśli chcesz…

Ale dużo lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie ze wtyczki, która pomoże Ci szybko i sprawnie dodać wymagane informacje. Jaką wtyczkę wybrać?

Zestawienie zawiera linki partnerskie (afiliacyjne), co oznacza, że jeżeli zdecydujesz się na zakup wtyczki otrzymam z tego tytułu prowizję. Oczywiście bez jakichkolwiek dodatkowych kosztów po Twojej stronie! 🙂

Linki afiliacyjne zaznaczyłam gwiadką (*).

Na początek rozwiązanie bezpłatne i minimalistyczne, czyli wtyczka, która w opisie produktu doda dwa pola: najniższa cena i data, od której ta cena obowiązywała.
Po instalacji wtyczki te pola pojawią się w edycji strony produktu w tabeli „informacje o produkcie” i tam właśnie te informacje należy podać.

Zwróć jednak uwagę na to, że obecnie wtyczka (jeszcze) nie została przetłumaczona na język polski, więc tłumaczenie trzeba zrobić za pomocą innej wtyczki, np. Loco Translate. Poza tym nie ma ona innych funkcji, które mogą okazać się przydatne…

Screeny możesz podejrzeć na stronie WordPress.org

 

Kolejna bezpłatna wtyczka, która umożliwi Ci podanie informacji o najniższej cenie z ostatnich 30 dni.

Wtyczka śledzi wprowadzane zmiany w cenie, zatem nie musisz za każdym razem podawac tego ręcznie. Możesz także wybrać, czy informacja o najniższej cenie z ostanich 30 dni pojawi się na stronie produktu, stronie archiwum produktów czy nawet na stronie „sklep”.

Wtyczka została stworzona przez polskiego developera Perfectly Project. Jest dostępna w polskiej i angielskiej wersji językowej.

Screeny z użyciem wtyczki możesz podejrzeć na stronie WordPress.org

Jest to polskojęzyczna wtyczka od polskiego dostawcy wielu przydatnych wtyczek do sklepów WooCommerce. Jej niebywała zaletą jest automatyzacja jeśli chodzi o podawanie i aktualizację informacji o najniższej cenie z ostatnich 30 dni. Nie musisz wpisywać tych cen ręcznie, wtyczka zrobi to za Ciebie.
To także świetne rozwiązanie dla CIebie jeśli w swoim sklepie masz produkty subskrypcyjne, bo o to także zadbali autorzy wtyczki.

Omnibus WooCommerce od WP Desk to rozwiązanie płatne, dostępne w 3 wariantach cenowych:
1 strona – 99 zł
5 stron – 189 zł
25 stron – 289 zł
Jest to cena za wtyczkę i rok aktualizacji oraz wsparcia.

Zjarzyj na stronę WP Desk po więcej informacji i możliwość przetestowania wersji demo.*

Wtyczka Informacja o obniżce ceny WooCommerce – Omnibus od WPhocus to ciekawe rozwiązanie dla osób, które dbają o detale i chcą mieć sklep, który wyróżnia się na tle konkurencji.

Wtyczka ma sporo opcji ustawień, a moim zdaniem najciekawsze to: możliwość ustawienia informacji o najniższej cenie także w checkout / koszyk / strona archiwum, a nie tylko strona produktu.
Można także spersonalizować treść tej informacji.
Koszt to 99 zł na rok lub w pakiecie wtyczek dożywotnio za 999 zł, lub na 365 dni za 499 zł.

Jeśli potrzebujesz wsparcia przy wyborze, instalacji i konfiguracji odpowiedniej wtyczki, aby dostosować swój sklep do wymogów Omnibusa – napisz do mnie: ma**@we************.pl

2 thoughts on “Jak dostosować swój sklep WooCommerce do wymogów dyrektywy Unii Europejskiej Omnibus?”

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top