Jak ułatwić sobie tworzenie landing page?

Sposoby na ułatwienie procesu tworzenia landing page - skuteczne wskazówki i narzędzia.

Landing page, inaczej strona lądowania, to nieodłączny element właściwie w każdym biznesie online. W tym wpisie poznasz 3 praktyczne wskazówki, jak ułatwić sobie proces tworzenia landing page w WordPressie.

Co to jest landing page?

Zanim przejdę dalej – kilka słów o tym, czym właściwie jest landing page.

W biznesie online często używamy zamiennie pojęć landing page i strona sprzedażowa. I właściwie ma to sens i jest zgodne z rzeczywistością.

Zazwyczaj tworzymy tzw. landingi , gdy przygotowujemy kampanię kursu online czy programu grupowego (czy innej oferty online). To właśnie na tą stronę zapraszamy osoby, które przyszły na nasze wydarzenie sprzedażowe i potencjalnie mogą być zainteresowane głębszym rozwiązaniem ich problemu, właśnie z naszą pomocą.

Na stronie sprzedażowej nasz odbiorca powinien znaleźć wszelkie niezbędne informacje, które pomogą mu podjąć decyzję czy skorzysta z naszej oferty. Jeżeli będzie to decyzja na tak – odwiedzający w prosty sposób może naszą ofertę po prostu zakupić.

Co z zapisem na newsletter?

Często możemy spotkać się z rozróżnieniem strona sprzedażowa vs strona zapisu na newsletter. Ze zrozumiałych powodów. Wezwanie do działania (ang. call to action, CTA) będzie nieco inne w obu przypadkach: kup teraz vs zapisz się na (bezpłatny) newsletter.

Jednak w obliczu najnowszych przepisów i dyrektyw unijnych, dane osobowe to też waluta! Zatem subskrybenci naszego newslettera też nam płacą, tyle że swoimi danymi. ?

Nie będę tutaj wchodzić w szczegóły formalno-prawne. Natomiast chciałam wyjaśnić, że będę używać w tym wpisie (oraz innych) zamiennie pojęć: landing page / strona lądowania / strona sprzedażowa i mówiąc o nich odnoszę się także do stron zapisu na newsletter czy bezpłatne wydarzenie. Zresztą, wiele kwestii technicznych wygląda tutaj podobnie, niezależnie jakie jest CTA.

3 sposoby, aby ułatwić sobie tworzenie landing page

Jest wiele rzeczy, które chciałabym wiedzieć, gdy tworzyłam mojego pierwszego landinga. Podobno był całkiem niezły i miał bardzo dobrą konwersję (coś ponad 20%!). Jednak wiem, że mogłabym go zrobić, może nie tyle lepiej, o ile mniejszym wysiłkiem. ?

Dlatego podzielę się z Tobą trzema wskazówkami, które moim zdaniem bardzo się przydają na początkach (i nie tylko) biznesu online.

Jak stworzyć stronę bez menu górnego

Przyjęło się, że strony lądowania nie mają menu na górze strony (na dole też nie). Dlaczego? To proste, ma to być punkt, z którego użytkownik może wykonać jedną akcję – zakup oferty (lub zapis na newsletter). Oczywiście pod warunkiem, że podejmie decyzję na tak. ?

Jednak zależy nam na tym, aby skupić uwagę odbiorcy, a nie ją rozpraszać.

Jak więc to zrobić?

Jeśli korzystasz z Elementora, sprawa jest super prosta.

Wystarczy, że w ustawieniach strony w edytorze WordPressa (nie w Elementorze!) ustawisz szablon strony jako Elementor Brezentowy (ang Elementor Canvas). Zapisz i gotowe!

pokazanie opcji wyboru szablonu w WordPressie
Zmień szablon domyślny na Elementor Brezentowy.

Nie korzystasz z Elementora? Zacznij! ?

Możesz też zainstalować wtyczkę Blank Slate – dodaje ona szablony Blank Slate i Blank Page do ustawień strony w edytorze WordPressa. Wybierzesz je dokładnie w tym samym miejscu, co szablon Elementor Brezentowy.

Stopka strony – szybko i zgodnie z prawem

Góra strony ogarnięta – pora na sam dół. Tutaj też nie chcemy mieć menu, odnośników do social media itd. To już nam załatwił szablon Elementor Brezentowy.

Chcemy jednak mieć jakąś stopkę. A pewne rzeczy wręcz muszą się w niej znaleźć. Znów nawiążę do Omnibusa i zmian w przepisach.

Co w takiej stopce zamieścić:

  • Prawa autorskie: nazwa Twojej firmy + rok
  • Dane Twojej firmy (nie trzeba, ale to zwiększy zaufanie, ja podaję nazwę firmy i NIP)
  • Aktywny link do Regulaminu Sklepu (wymóg prawny)
  • Aktywny link do Polityki Prywatności
  • W przypadku Newslettera aktywny link do Regulaminu Newslettera, chyba, że te kwestie mamy w Regulaminie Sklepu to wtedy linkujemy do tego dokumentu
  • Kontakt do nas (wymóg jest, że to ma być w stopce sklepu, ale można dać też na landingu w stopce, bądź w FAQ)

Stopkę taką stworzysz w Elementorze, a gdy już będzie gotowa, zapisz ja jako szablon i masz gotowca do kolejnych landingów. Co za oszczędność czasu, prawda?

pokazanie opcji: Zapisz jako szablon
Stopkę zapisz jako szablon.
Zapisz sekcje do repozytorium jako szablon
Zapisz sekcje do repozytorium jako szablon.

Przekierowanie do koszyka prosto z landing page

Jeśli mamy produkt w sklepie internetowym, po kliknięciu kup teraz trafiamy do podsumowania koszyka lub możemy kontynuować zakupy.

Oferta online typu program grupowy za kilka tysięcy złotych to nie drogeria. ? Tu nie muszę dodawać kolejnych kosmetyków do koszyka, aby mieć darmową dostawę. Tutaj albo kupuję ofertę, albo nie. Dlatego chcemy skrócić i ułatwić proces zakupowy.

Przycisk kup teraz na stronie sprzedażowej może kierować do koszyka.

Jak to zrobić?

Zrzut ekranu panelu jak wyglądają ustawienia przycisku dodającego produkt do koszyka
Aby przycisk ,,kup teraz” kierował do koszyka musimy w pole „odnośnik” wstawić link add to cart (dodaj do koszyka).

W pole „odnośnik” musimy wstawić link add to cart (dodaj do koszyka), który wygląda w ten sposób:

https://nazwadomeny/sklep/?add-to-cart=xxx

Gdzie xxx to nr produktu w sklepie.

Link działa tak, że wykonywana jest funkcja dodania produktu do koszyka i kieruje naszego klienta prosto na stronę z podsumowaniem koszyka. ?

Gdzie znaleźć produkt ID?

W liście produktów WooCommerce, jak na screenie poniżej.

Id produktu w WooCommerce
Produkt ID znajdziesz w liście produktów WooCommerce.

Tyle! Daj znać w komentarzu, która wskazówka 1, 2 czy 3 jest dla Ciebie najbardziej przydatna.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top