Jak dodać zapis na newsletter przy zakupie?

Instrukcja krok po kroku: Dodawanie opcji zapisu na newsletter podczas procesu zakupu w WooCommerce

Dlaczego warto umożliwić klientom zapis na newsletter przy zakupie i jak to ustawić w sklepie WooCommerce – te wskazówki znajdziesz w dzisiejszym wpisie.

Instrukcję przygotowałam bazując na rozwiązaniu WooCommerce + MailerLite (narzędzie do wysyłki newslettera), ale mechanizm ten działa podobnie także jeśli korzystasz z innej aplikacji, np. GetResponse czy Active Campaign.

Zapis na newsletter przy zakupie – czy warto?

W przypadku produktów fizycznych i elektronicznych sprawa może wyglądać nieco inaczej. Gdy kupujemy ubrania, zabawki czy rękodzieło – raczej nie potrzebujemy pobrać bezpłatnej treści, żeby sprawdzić, czy coś u danego twórcy postanowimy kupić. Natomiast rabat na kolejne zakupy brzmi dobrze i wtedy zapis na newsletter przy zakupie to niemal must have.

Inaczej ma się sprawa, gdy sprzedajemy e-booki, kursy online czy inne treści bądź usługi cyfrowe. Tutaj ścieżka klienta zazwyczaj wygląda tak:

  1. Ktoś Cię zaobserwuje w social media
  2. Zapisuje się na Twój newsletter i otrzymuje prezent za zapis (lead magnet)
  3. Poznając Ciebie poprzez newsletter, decyduje się (lub nie) na zakup płatnej oferty

Zatem można by przypuszczać, że zapis na newsletter przy zakupie jest zbędny, ponieważ te osoby już na naszej liście są.

Jednak wielu twórców sprzedający treści i usługi cyfrowe, wciąż taki checkbox na zapis stosuje. Dlaczego?

Po pierwsze. Z własnego doświadczenia wiem, że są osoby, które przyjdą do Twojego sklepu poprzez np. link na Insta story i są to także osoby, które nigdy nie były nawet zapisane na Twój newsletter. A skoro coś od Ciebie kupiły to spora szansa, że zechcą także skorzystać z czegoś extra (prezent za zapis, rabat na kolejne zakupy, dodatkowe porady na maila itp.)

Po drugie. Możesz wtedy lepiej zadbać o personalizację newslettera. Dzięki integracji WooCommerce z MailerLite (lub innym narzędziem do newslettera) możesz wysyłać wiadomości tylko do osób, które daną ofertę kupiły (lub nie kupiły). Oczywiście pod warunkiem, że te osoby są na Twojej liście email.

Dzięki temu zadbasz o pogłębienie relacji z Twoimi Klientami oraz lepszą konwersję (np. Proponując oferty, które idealnie uzupełniają tą zakupioną).

Integracja WooCommerce – MailerLite

Wiemy już, że warto, więc przejdźmy do szczegółów. Jak wspomniałam, pokazuję to na przykładzie MailerLite, ale rzecz ma się podobnie w przypadku innych narzędzi.

Krok 1 

Z repozytorium wtyczek WordPressa wyszukaj i zainstaluj wtyczkę MailerLite – WooCommerce integration.

 wtyczka MailerLite – WooCommerce integration w repozytorium wtyczek WordPressa

Krok 2

Włącz wtyczkę i przejdź do ustawień (settings).
Tę opcję znajdziesz wybierając z menu WordPressa wtyczki -> wszystkie wtyczki.

Włączanie wtyczki MailerLite i przejście do ustawień (settings)

Lub WooCommerce -> MailerLite.

Niezależnie, którą ścieżkę wybierzesz, pojawi Ci się taki ekran:

Wprowadzanie klucza API

Tutaj musisz wprowadzić klucz API. Mówiąc nie technicznie działa to jak taki kod aktywacyjny, który łączy dwie rzeczy. ?

Krok 3

Przejdź do panelu MailerLite i znajdź klucz API, który wprowadzisz do WordPressa.
Uwaga! Tutaj screeny pokazuję na przykładzie nowego MailerLite w wersji anglojęzycznej. Jeśli używasz MailerLite Classic (stara wersja) integrację znajdziesz w menu rozwijanym w prawym górnym rogu panelu MailerLite. ?

Panel MailerLite i wybór zakładki Integrations

Krok 4

W zakładce Integrations przejdź do MailerLite API i kliknij przycisk Use.

W zakładce Integrations przejście do MailerLite API

Kliknij Generate new token.

Generowanie nowego tokenu API

Wprowadź nazwę tokenu i zatwierdź checkbox.

Wprowadzenie nazwy tokenu i zatwierdzenie checkboxu

Od razu skopiuj token, który pojawi Ci się na ekranie i wklej go do WordPressa (screen powyżej!). Ze względów bezpieczeństwa nie ma możliwości ponownego wyświetlenia tokenu.

Krok 5

Teraz działamy już w panelu WordPressa!! Wybierz lub utwórz grupę, do której będą wpadały osoby zapisujące się na newsletter przy zakupie.

Swoim Klientom zazwyczaj proponuję utworzenie grupy ,,zapis przy zakupie” (to nasza wewnętrzna nazwa), ponieważ wtedy możemy lepiej spersonalizować wysyłane wiadomości.

Wybór lub utworzenie grupy, do której będą wpadały osoby zapisujące się na newsletter przy zakupie.

Po wybraniu lub utworzeniu grupy kliknij przycisk Start import.

Start import

Dodanie zapisu na newsletter przy zakupie – checkbox

Po kliknięciu przycisku Start import pojawią Ci się różne opcje, na potrzeby tego wpisu nie będę ich omawiać. Jeśli Cię interesują i chcesz, żebym przygotowała osobny tutorial, daj mi znać w komentarzu. ?

Tutaj, co musisz zrobić, jeśli chcesz umożliwić zapis przy zakupie to zakliknięcie checkboxa Subscribe on checkout (czyli zapis przy zakupie, na stronie zamówienia), jak na screenie poniżej.

Zakliknięcie checkboxa Subscribe on checkout

Po zakliknięciu checkboxa pojawią Ci się opcje:

Po zakliknięciu checkboxa Subscribe on checkout pojawiają się różne opcje do wyboru

I teraz omawiam ?

Subscribe checkbox position – czyli gdzie chcesz, aby pojawił się checkbox, wybierasz z listy: po danych płatności, wysyłki, klienta lub przed przyciskiem Kupuję.

Jeśli nie bardzo czujesz, o co chodzi, sugeruję wybranie jakiejś opcji i podgląd jak to będzie wyglądało u Ciebie na stronie zamówienia. ? Sklep WooCommerce może wyglądać nieco inaczej przy różnych motywach WordPressa, dlatego warto sprawdzić.

Pre-select subscribe checkbox – czyli domyślnie zaznacz checkboxa.

Nie wybieraj tej opcji! Choć kusząca, to nie zgodna z polskimi przepisami, które mówią, że zgoda na wysyłanie informacji handlowych (a newsletter jest takową) musi być wyrażona dobrowolnie.

Hide subscribe checkbox – ukryj checkbox, osoby dokonujące zakupu zostaną dodane z automatu.

Tym bardziej nie! ? Z tego samego powodu co powyżej.

Subscribe checkbox label – opis, co ma się pojawić przy checkboxie z zapisem. Jeśli sprzedajesz w Polsce, to MUSI być po polsku!

Możesz wspomnieć o gratisie czy rabacie!

Add subscribers after checkout – dodawaj subskrybentów po dokonaniu zakupu.

Ta opcja wyłącza funkcję porzuconych koszyków (czyli maili w stylu: Hej, gdzie się podziałaś, dokończ zakup!). Osobiście nie lubię takich maili, więc zatwierdzam tego checkboxa. Wtedy na liście lądują ludzie, którzy faktycznie kupili, a ja mogę im w podziękowaniu za zakupy wysłać kod rabatowy na kolejny zakup lub jakieś dodatkowe porady na maila.

Tutaj możesz też ustawić double opt-in (potwierdzenie zapisu). 

W tym miejscu można ustawić double opt-in (potwierdzenie zapisu)

Ważne w WordPressie tylko potwierdzasz, że ma być double opt-in. Treść maila musisz ustawić w MailerLite!

Kliknij przycisk Save changes i gotowe.

Kliknij przycisk Save changes

Zapis na newsletter – inne opcje

Choć zapis na newsletter przy zakupie ma wiele korzyści i niewątpliwie warto go wdrożyć w życie, nie jest to jedyna opcja pozyskiwania subskrybentów newslettera.
Warto przygotować prezent za zapis i zachęcającą do zapisu stronę typu landing page.

Zapisz się na mój newsletter i odbierz checklistę, dzięki której krok po kroku wprowadzisz elementy, które na takiej stronie powinny się znaleźć.

1 thought on “Jak dodać zapis na newsletter przy zakupie?”

  1. Pingback: O co chodzi z migracją MailerLite i jak zrobić to sprawnie? - websiteKreacje

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top